Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im.Adama Chodyńskiego w Cekowie-Kolonii zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zscekowkolonia.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niedostępne treści (powód: Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych. (z powodu niezgodności lub wyłączeń). Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi. Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Dyrektor szkoły Małgorzata Muchlewicz

1.       Każdy ma prawo:

a)       zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

b)      zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

c)       wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

2.       Żądanie musi zawierać:

a)       dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,

b)      wskazanie strony internetowej lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

c)       wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,

d)      wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej, elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku odmowy wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepisów z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r. poz. 2096 oraz z 2019r. poz. 60 i 730.)

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Teren szkoły jest ogrodzony, można wejść korzystając z dwóch furtek i wjechać pojazdem przez bramę znajdującą się po prawej stronie od furtek. Do szkoły należy budynek, sala gimnastyczna oraz kompleks boisk „Orlik”.

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek szkoły jest jednokondygnacyjny, do którego prowadzą 4 wejścia ze schodami, przy dwóch wejściach są podjazdy. Przy drzwiach umieszczone są dzwonki, które umożliwiają sygnalizowanie potrzeby wejścia do szkoły. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Przy wejściu umieszczono informację o rozkładzie pomieszczeń.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze pozbawione są barier architektonicznych (progów, stopni itp.) utrudniających poruszanie się po szkole osobom niepełnosprawnym.

Dostosowanie schodów

Budynek szkoły jest jednokondygnacyjny, do którego prowadzą 4 wejścia ze schodami: a) przy wejściu głównym od strony szosy są 3 stopnie (wysokość-14 cm, głębokość- 32 cm). b) od strony parkingu jest 5 stopni (wysokość- 14 cm, głębokość 39 cm) z barierkami zabezpieczającymi oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych, c) od strony boiska „Orlik” są 3 stopnie, (wysokość- 14 cm, głębokość 35 cm) oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych z barierkami zabezpieczającymi, d) przy wejściu dla klas edukacji wczesnoszkolnej jest 5 stopni, (wysokość- 14cm, głębokość 39 cm) zabezpieczone barierkami.

Dostosowanie wind

W budynku nie ma wind.

Dostępność pochylni

W budynku nie ma pochylni.

Dostępność platform

W budynku nie ma platform.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem szkoły jest parking, na którym wyznaczono miejsce parkingowe dla pojazdu osoby niepełnosprawnej, z którego chodnikiem bez przeszkód architektonicznych można dotrzeć do szkoły.

Dostosowanie toalet

W szkole dostępna jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do szkoły można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nie można skorzystać z tłumacza języka migowego dlatego nie istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym. Brak informacji dotykowej/głosowej.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.

Dostępność tyflomapy

W budynku nie znajdują tyflomapy.

Dostępność alfabetu brajla

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 marca 2025 21:34
Dokument wprowadzony do BIP przez: Aldona Marciniak
Ilość wyświetleń: 42
28 marca 2025 22:12 (Aldona Marciniak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
28 marca 2025 22:12 (Aldona Marciniak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
28 marca 2025 22:08 (Aldona Marciniak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.